Κύριε Σαββιδάκη, ποιοι ήταν οι λόγοι που σας ώθησαν να εμπλακείτε στην πολιτική σκηνή και να κατεβείτε ως υποψήφιος ευρωβουλευτής με την Πλεύση Ελευθερίας;
Ως Έλληνας πολίτης είμαι υποχρεωμένος να γνωρίζω τόσο τα δικαιώματα όσο και τις υποχρεώσεις μου απέναντι στην χώρα. Αλλά, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια μάς έχουν πείσει ότι δεν έχουμε δικαιώματα σε αυτήν την χώρα, παρά μόνον υποχρεώσεις. Και η μοναδική πολιτικός που μιλάει και παλεύει για τα δικαιώματα του ελλήνων πολιτών θεωρώ πως είναι η Ζωή Κωνσταντοπούλου με την ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ. Οπότε δεν θα μπορούσα να μην εμπλακώ σε όλα αυτά που αφορούν την ζωή μας, τα δικαιώματά μας, και την ποιότητα της ζωής μας.
Πώς αξιολογείτε τον ρόλο της τέχνης και του πολιτισμού στη σύγχρονη πολιτική;
Ο πολιτισμός και η τέχνη δεν θα μπορούσαν να μην έχουν σημαντικό ρόλο στην πολιτική, στην ζωή, στην καθημερινότητά μας. Αν δεν υπάρχει πολιτισμός, δεν μπορεί να υπάρξει η πολιτική, ή αν θέλετε η πολιτική είναι ανάλογη του πολιτισμού μας. Μακάρι η πολιτική κι οι πολιτικοί να είχαν αφεθεί συνειδητά στην επίδραση της τέχνης. Η τέχνη θα μπορούσε να επηρεάσει θετικά την πολιτική. Μακάρι να γινόντουσαν όλα, ακόμη και η πολιτική, λίγο πιο… έν-τεχνα.
Ποιοι είναι οι κύριοι στόχοι σας εάν εκλεγείτε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο; Υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα που σκοπεύετε να προωθήσετε;
Καταρχάς τα ανθρώπινα δικαιώματα, χωρίς αυτά δεν μπορείς να περάσεις σε κανένα άλλο θέμα.
Ποια είναι η άποψή σας για την τρέχουσα κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ποια βήματα πιστεύετε ότι πρέπει να ληφθούν για την περαιτέρω προστασία τους;
Δυστυχώς η κατάσταση είναι τραγική. Το 2024, χιλιάδες ανθρώπινες ζωές χάνονται ακόμα στην Γάζα στο όνομα του χρήματος, η γενοκτονία συνεχίζεται, και δυστυχώς η Ευρώπη σιωπά, η παγκόσμια κοινότητα σιωπά, ολόκληρος ο κόσμος δυστυχώς σιωπά… Τα βήματα θα πρέπει να είναι δρασκελιές, και οι σιωπές να γίνουν κραυγές, αν όντως θέλουμε να προλάβουμε να σώσουμε ό,τι σώζεται…
Έχετε εργαστεί σε πολλές και διαφορετικές παραγωγές στο θέατρο και την τηλεόραση. Ποια εμπειρία από αυτές τις δουλειές σας έχει σημαδέψει περισσότερο και γιατί;
Η κάθε συνεργασία, παράσταση, σήριαλ, ταινία, κάτι σου αφήνει, δεν θα έλεγα κάποιο σημάδι, ώστε να νοιώθεις σημαδεμένος, αλλά πάντα κάτι όμορφο μένει. Δεν θα ήθελα να αδικήσω καμία συνεργασία, αλλά επειδή δεν μπορώ να αναφερθώ σε όλες θα πω ενδεικτικά: οι Άγριες Μέλισσες, για την αγάπη του κόσμου, και Το Δείπνο του Βοσκού, γιατί σε αυτή την ταινία κάτι θεϊκό έχει συμβεί, και όποιος την δει θα καταλάβει τι εννοώ).
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει σε έναν ρόλο σας και πώς την ξεπεράσατε;
Η μεγαλύτερη πρόκληση θα έλεγα ότι ήταν η παράσταση «Faux-Bia! The Musical!» γιατί παίχτηκε στο Carnegie Hall, στην Νέα Υόρκη, ήταν στα αγγλικά, κι έπρεπε σε 21 ημέρες να μάθω τον ρόλο στα αγγλικά! Μια τρέλα, αλλά όλα πήγαν καλά.
Ποιοι σκηνοθέτες και ηθοποιοί σας έχουν επηρεάσει περισσότερο στην καριέρα σας και πώς;
Είναι πάρα πολλοί οι ηθοποιοί και οι σκηνοθέτες που με έχουν επηρεάσει. Από όλους κάτι κλέβεις, κάτι κρατάς, κάτι σου μένει. Μην ξεχνάτε ότι στην δουλειά μας πρέπει να παρατηρούμε τα πάντα, και να κλέβουμε ό,τι μπορούμε, ακόμη και αυτά που δεν μας αρέσουν, πρέπει να τα κλέψουμε γιατί κάποια στιγμή, ίσως τα χρειαστούμε. Οπότε, θα πω ότι… όλοι, λίγο έως πολύ με έναν τρόπο με έχουν επηρεάσει.
Ποια είναι η γνώμη σας για την εξέλιξη των τεχνών στην ψηφιακή εποχή και πώς πιστεύετε ότι επηρεάζει την παραδοσιακή καλλιτεχνική έκφραση;
Αν μιλάμε για θεατρικές παραστάσεις τουλάχιστον, νομίζω ότι δεν μπορεί καμία τεχνολογική εξέλιξη να αντικαταστήσει τον ζωντανό οργανισμό που ονομάζουμε θέατρο, θεατρική πράξη, παράσταση, ή την επαφή που έχει ο ηθοποιός με τον θεατή. Η κάθε τέχνη είναι καθρέφτης πολιτισμού, οπότε αν η ψηφιακή εποχή εγγυάται ένα αληθές και ειλικρινές καθρέφτισμα τότε… καλώς να ορίσει, μιας και θα είναι σύμμαχος του ανθρώπου!
Πώς αντιμετωπίζετε την αναγνωσιμότητα και πώς διαχειρίζεστε την κριτική του κοινού και των μέσων ενημέρωσης;
Με πολλή αγάπη, και με πολύ σεβασμό. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερο δώρο από το να σε σταματά ο κόσμος στον δρόμο και να σου λέει διάφορα καλά, είναι ευλογία! Όσο για την κριτική, πρέπει να μάθουμε να την ακούμε – και την καλή, και την κακή. Νομίζω ότι από τις κακές κριτικές γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι, καλύτεροι καλλιτέχνες.
Ποια είναι η σημαντικότερη συμβουλή που έχετε λάβει στην καριέρα σας ως ηθοποιός;
Να ακούω, και να παρατηρώ.
Δυστυχώς, ο κόσμος σήμερα δεν ακούει πλέον, θέλει μόνο να μιλάει. Δεν υπάρχουν πλέον καλοί ακροατές, όλοι θέλουν να πουν αυτό που τους βαραίνει – και λογικό είναι, με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Αλλά ας θυμηθούμε ξανά να ακούμε… κι ας γίνουμε, όλοι μας, καλύτεροι ακροατές…
Πώς αντιδράτε στην κριτική, ειδικά όταν αυτή αφορά τις ερμηνείες σας;
Όσο ήμουν νέος εκνευριζόμουν λίγο, όμως αργότερα κατάλαβα ότι μια κακή κριτική θα με βοηθήσει να γίνω καλύτερος, οπότε… το ξεπέρασα.
Πώς αντιμετωπίζετε την πίεση της δημοσιότητας και της δημοφιλίας στο χώρο της ψυχαγωγίας;
Το απολαμβάνω! Νομίζω ότι και αυτό το κομμάτι είναι μέρος της δουλειάς μας, και καλό θα ήταν να μάθουμε να το αντιμετωπίζουμε όμορφα.
Ποιες είναι οι πιο σημαντικές αλλαγές που χρειάζεται να γίνουν στην υποδομή και τις πρακτικές των θεατρικών οργανισμών για να προωθήσουν την προσβασιμότητα;
Καταρχάς οι ράμπες, οι τουαλέτες, οι μεγαλύτεροι διάδρομοι για τα αμαξίδια, και άλλα πολλά, που δυστυχώς εδώ στην χώρα μας είναι τόσο δύσκολο να γίνουν… Αυτές οι αλλαγές, πολύ φοβάμαι ότι θα αργήσουν αρκετά ακόμη, κι αυτό όχι γιατί δεν θέλουν οι επιχειρηματίες, αλλά γιατί η γραφειοκρατία είναι τόσο πολύπλοκη, που αντί να ανοίγει τους δρόμους, δυστυχώς τους μπλοκάρει.
Ποιο είναι το κύριο μήνυμα που θέλετε να μεταφέρετε μέσω της τέχνης σας;
Αγάπη και φως. Όσο αγαπάμε και μας αγαπούν αντέχουμε τα πάντα, και μπορούμε να παλέψουμε με τούς χειρότερους δαίμονες και να τους νικήσουμε. Και όσο είμαστε στο φως, σίγουρα δεν θα πέσουμε στις λακκούβες που κρύβουν τα σκοτάδια…
Πώς αντιδράτε στην ανταγωνιστικότητα στον χώρο του θεάτρου και του κινηματογράφου;
Δεν το αισθάνθηκα ποτέ αυτό, ίσως γιατί και εγώ ποτέ δεν ήμουν ανταγωνιστικός.



