Ο Δημήτρης Λαγούτης περιγράφει την εμπειρία της σύγχρονης τηλεόρασης
Ο Δημήτρης Λαγούτης είναι ένας νεαρός ηθοποιός της ελληνικής τηλεόρασης και του θεάτρου, απόφοιτος σπουδών στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει ήδη χαράξει μια αξιόλογη πορεία, με συμμετοχές σε γνωστές ελληνικές τηλεοπτικές παραγωγές, όπως «Ο Γιατρός» και «Έτερος Εγώ: Νέμεσις», όπου έχει ξεχωρίσει για τη φυσικότητα και την έμφυτη υποκριτική του παρουσία. Αυτή την περίοδο, τον βλέπουμε να συμμετέχει στη σειρά «Το σόι σου», στο ρόλο του Νάσου, που προσθέτει μια φρέσκια δυναμική στη γνωστή κωμική παραγωγή. Με αυτή την αφορμή, βρέθηκα στην ευχάριστη θέση να συζητήσω μαζί του για αυτή τη νέα του εμπειρία, την πορεία του στο χώρο της υποκριτικής και τη σχέση του με την τηλεόραση σήμερα.
-
Πώς ήταν η εμπειρία σου στα πρώτα γυρίσματα της νέας σεζόν στο «Σόι σου» ; Πώς σε υποδέχτηκε η υπόλοιπη ομάδα όταν μπήκες στη σειρά;
Από τα πρώτα κιόλας γυρίσματα, μπόρεσα να εγκλιματιστώ στο πλαίσιο της σειράς και να αρχίσω να απολαμβάνω τη διαδικασία. Το κλίμα που επικρατεί στα γυρίσματα είναι πολύ όμορφο και σε βοηθάει να αφεθείς ελεύθερος και να νιώσεις δημιουργικός. Όλη η ομάδα με υποδέχτηκε με μεγάλη ζεστασιά τόσο ως άνθρωπο όσο και ως παρουσία στη σειρά.
-
Είναι πολύ απαιτητικοί οι ρυθμοί των γυρισμάτων; Τι σε δυσκόλεψε περισσότερο στην προσαρμογή σου σε αυτούς;
Οι ρυθμοί των γυρισμάτων γενικά είναι απαιτητικοί, αλλά ο δικός μου ρόλος δεν συμμετέχει σε κάθε επεισόδιο, οπότε εγώ δεν είχα να αντιμετωπίσω καθημερινά και πολύωρα γυρίσματα. Υπήρξαν ωστόσο λίγες συγκεκριμένες ημέρες στις οποίες έτυχε να έχω αρκετές ώρες γύρισμα και το βράδυ να έχω και θεατρική πρόβα, αυτός είναι ένας δύσκολος συνδυασμός που πολλοί ηθοποιοί καλούνται να αντιμετωπίσουν.
-
Ταυτίζεσαι σαν χαρακτήρας με τον Νάσο;
Δεν θα έλεγα ότι ταυτίζομαι με το χαρακτήρα του Νάσου όπως αυτός υπάρχει γραμμένος στο σενάριο. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι πάντα εμπλουτίζεις ένα ρόλο με δικά σου στοιχεία τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν στο προφίλ του εκάστοτε ρόλου, έτσι έχω κάνει και εγώ με τον Νάσο.
-
Υπάρχει κάποια αστεία στιγμή πίσω από τις κάμερες που να θυμάσαι πιο έντονα;
Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα νευρικό γέλιο που μας είχε πιάσει, ενώ προσπαθούσαμε να γυρίσουμε μια σκηνή και ο κύριος Γιαννόπουλος μπέρδευε συνεχώς την ατάκα του. Το αστείο ήταν πως πρώτα έπιασε νευρικό γέλιο εκείνον, που δεν μπορούσε να πει την ατάκα σωστά, και μετά έπιασε και όλους τους άλλους, οι οποίοι μέχρι τότε προσπαθούσαμε να μείνουμε σοβαροί για να μην τον αποσυντονίσουμε.
-
Πόσο διαφορετική είναι η εμπειρία αυτής της παραγωγής σε σχέση με άλλες σειρές που έχεις συμμετάσχει;
Είναι η πρώτη παραγωγή στην οποία έχω μια σταθερή συμμετοχή και δεν κάνω απλά μια guest εμφάνιση, οπότε εκ των πραγμάτων είναι μια διαφορετική εμπειρία για μένα. Είναι επίσης η πρώτη φορά που συμμετέχω σε κωμωδία και βλέπω πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει αντίληψη και επικοινωνία μεταξύ των ηθοποιών, ώστε να αναδειχθούν οι ατάκες και τα αστεία της κάθε σκηνής. Τέλος, είναι και η πρώτη φορά που μου συμβαίνει να βρίσκομαι σε σειρά που όλα τα γυρίσματα πραγματοποιούνται σε πλατό και δεν υπάρχουν εξωτερικά γυρίσματα, είναι ωραίο να βλέπεις με πόση λεπτομέρεια και αληθοφάνεια έχει κατασκευαστεί ένα τηλεοπτικό πλατό που περιλαμβάνει 3 διαφορετικά σπίτια.
-
Τι σημαίνει για σένα «επιτυχία» σε αυτή την ηλικία;
Επιτυχία για μένα σε αυτή την ηλικία είναι να επιλέγω και να επιλέγομαι σε δουλειές οι οποίες με ενδιαφέρουν καλλιτεχνικά και στις οποίες περνάω καλά και μπορώ να βγάλω τον καλύτερο εαυτό μου.
-
Πόσο σε επηρεάζει η γνώμη του κόσμου και ο σχολιασμός στα social media και πως τα διαχειρίζεσαι;
Στην αρχή με επηρέαζε αρκετά, τώρα πλέον έχω μάθει να τη διαχειρίζομαι με ψυχραιμία και να εστιάζω στα θετικά σχόλια. Τα αρνητικά, τις περισσότερες φορές, εκφράζονται με αγενή και άσχημο τρόπο, πράγμα που αν το σκεφτείς δείχνει ότι υπάρχουν άλλοι λόγοι από πίσω. Αν δω μια αρνητική κριτική στα social η οποία είναι δομημένη και έχει επιχειρήματα, τότε θα τη λάβω υπόψιν μου, τις περισσότερες φορές όμως αυτό δεν ισχύει.
-
Πώς προετοιμάζεις τον εαυτό σου κάθε φορά για έναν νέο ρόλο, ώστε να τον κάνεις πιο δικό σου;
Ανάλογα, κάποιες φορές με βοηθάει να σκέφτομαι εμένα σε μια αντίστοιχη θέση ή κατάσταση με αυτή που βρίσκεται ο ρόλος, ώστε να δω πώς αυτή με επηρεάζει και τι μου προκαλεί. Άλλες φορές, διαβάζοντας ένα σενάριο, σκέφτομαι εικόνες και αναφορές που έχω από τη ζωή μου για να μπορέσω να πλάσω στο μυαλό μου τα χαρακτηριστικά ενός ρόλου.
-
Πόσο και πώς επηρεάζει ο καλλιτεχνικός οικογενειακός περίγυρος τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι το επάγγελμα του ηθοποιού; Σε βοήθησε να καταλάβεις από νωρίς ότι ήθελες να ακολουθήσεις την υποκριτική;
Πλέον, δεν επηρεάζει με κανένα τρόπο, διότι βιώνω το επάγγελμα μέσα από τα δικά μου μάτια. Όσο ήμουν μικρότερος, σίγουρα το επάγγελμα με γοήτευε και μου φαινόταν ενδιαφέρον μέσω των γονιών μου, γι’ αυτό μάλλον επέλεξα και να το ακολουθήσω. Περίμενα να δω αν αυτό θα μου έρθει ως ανάγκη και τελικά κάποια στιγμή μου ήρθε.
-
Αν μπορούσες να δώσεις μια συμβουλή σε άλλα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με την υποκριτική, ποια θα ήταν;
Σε περίπτωση που αυτά τα νέα παιδιά αποφασίσουν να ασχοληθούν με αυτό, θα τους έλεγα να μη φοβούνται την έκθεση του εαυτού τους και την αμηχανία που αυτή μπορεί να τους προκαλεί. Θεωρώ πως ένας ηθοποιός για να εξελίσσεται πρέπει συνεχώς να βγαίνει από το comfort zone του και να αισθάνεται «άβολα» όσο δοκιμάζει κάτι καινούργιο, μέχρι να καταφέρει να το κατακτήσει!

